Garantie

Bij Telefoon Reparatie Hattem gelden voor verschillende categorieën (reparaties en refurbished iPhones) andere garantievoorwaarden.

Reparatie

Wanneer het onderdeel wat vervangen is, na de reparatie niet goed functioneert, is dat natuurlijk heel vervelend. Wij werken tijdens de reparatie uiterst voorzichtig om dit te voorkomen. Ook testen wij regelmatig tijdens de reparatie of het onderdeel goed werkt. Het blijft elektronica en het kan daarom altijd voorkomen dat u over de tijd een probleem gaat ervaren. Voor dit soort gevallen bieden wij garantie aan.

Garantievoorwaarden:

  • U heeft 2 maanden garantie op het door Telefoon Reparatie Hattem gerepareerde onderdeel. Dus als het toestel op 17/5/2021 is opgeleverd dan heeft u tot 17/7/2021 recht op de garantie.
  • U moet kunnen bewijzen dat u bij ons het onderdeel heeft laten vervangen. Dit kan door middel van een factuur, uw naam zoals deze bij ons bekend is, email-adres of telefoonnummer.
  • De garantie geldt alleen op reparaties die door Telefoon Reparatie Hattem zijn uitgevoerd.
  • Garantie vervalt na schade door eigen fout. Bijvoorbeeld door val of waterschade.
  • De garantie vervalt als het toestel elders is geopend (door uzelf of een ander bedrijf). Bijvoorbeeld als wij uw scherm vervangen hebben vervalt daarvan de garantie als u elders de batterij laat vervangen.

Refurbished toestellen

Wij testen u toestel uitgebreid zodra wij het toestel bij ons binnen komt en zodra het toestel bij ons de deur uitgaat. Wij testen alle onderdelen en sensoren die op uw nieuwe toestel zitten. Maar ook dan kunnen er op langer termijn onderdelen of sensoren defect raken. In deze situatie bieden wij garantie aan.

Garantievoorwaarden

  • U krijgt 1 jaar garantie op het door Telefoon Reparatie Hattem geleverd refurbished toestel, deze garantie begint vanaf de aankoopdatum. Dus als het toestel op 17/5/2021 besteld is heeft u tot 17/5/2022 recht op de garantie.
  • U moet kunnen bewijzen dat het toestel door ons geleverd is. Dit kan doormiddel van een factuur, ordernummer, uw naam die bij ons bekend is, email-adres of telefoonnummer.
  • De garantie geldt op;
    1. Microfoon / luidspreker (met uitzondering van stof- of vochtschade)
    2. Wi-Fi en problemen met netwerkverbinding
    3. Problemen met het moederbord
    4. Knoppen op het toestel
    5. Accu / batterij (bij snel leeglopen of warm worden)
    6. Oplader en accessoires

Garantievoorwaarden op accu of batterij van refurbished toestel

Op de accu van de toestellen geeft Telefoon Reparatie Hattem 12 maanden garantie. De accu’s hebben een minimale capaciteit van 85%. Met een maximaal aantal van 700 laadcyclussen. Indien je meent dat de accu na verloop van tijd snel leegloopt, dan wordt deze gratis vervangen, indien deze binnen de garantietermijn van 12 maanden valt. De capaciteit van de accu moet dan teruggelopen zijn naar 70% of minder ten opzichte van de originele laadcapaciteit.

Garantievoorwaarden oplader en accessoires

Voor garantie op accessoires geldt hetzelfde termijn als op de gebruikt toestel. Bij Telefoon Reparatie Hattem heb je standaard 6 maanden garantie op de accessoires, gerekend vanaf de aankoopdatum. Indien de accessoires binnen deze periode een defect vertonen, en er geen gebruikers-, val-, stoot-, waterschade of kabelbreuk te zien is, wordt het accessoire kosteloos omgeruild.

Wat niet valt onder garantie:

  • Problemen na de garantieperiode van 12 maanden (refurbished toestel) of 6 maanden (gebruikt toestel)
  • Bij reparatie uitgevoerd door derden
  • Beschadigde of vieze dockconnector
  • Gebogen toestel
  • Gebroken simkaartlezer
  • Diefstal
  • Gebroken cameralens
  • Schade aan het scherm
  • Loszittende onderdelen hoofdtelefoon aansluiting / AUX Flex
  • Refurbished toestellen zijn niet per definitie waterdicht en hierop geven wij dus géén garantie
  • De Touch-ID functionaliteit bij vervanging van de homebutton
  • De Face-ID functionaliteit bij vervanging van de frontcamera bij een iPhone X of nieuwer
  • Schade als gevolg van ondeugdelijk gebruik door gebruiker of eigen toedoen (gebroken/gescheurde onderdelen, stofschade en/of vochtschade)

Het terugsturen van uw toestel

Voor het terugsturen van u toestel gaat volgens het retourproces, u dient het toestel retour te sturen in fabrieksinstellingen. iPhone of iPad naar fabrieksinstellingen zetten. Mocht het toestel niet in aanmerking komen voor de garantie nadat u het toestel terug gestuurd heeft, sturen wij het toestel weer naar u op. Om verzendkosten te besparen in dit geval, raden wij u aan om eerst met ons contact op te nemen om zeker te weten dat uw toestel onder de garantie valt.